Zgodnie ze światowym trendem marka Deni Cler podąża w kierunku zrównoważonego rozwoju i w tym sezonie wprowadza kolekcję eko, wykonaną z biodegradowalnych tkanin wytworzonych w fabrykach posługujących się światowymi certyfikatami ISO 9001 czy Euro Eco Certyfikat. – Korzystanie z wysokiej jakości tkanin gwarantuje dłuższe życie naszym produktom, dzięki czemu środowisko nie jest zanieczyszczane częstą utylizacją, co jest powszechne w przypadku ubrań marek fast fashion – mówi prezes Deni Cler, Iwona Kossmann. – Wartości związane ze zrównoważonym rozwojem są coraz bardziej istotne w modzie, a jeszcze ważniejsze jest to, jak są komunikowane i czy klienci są wystarczająco świadomi tego, na jakich wartościach opiera się marka.

Deni Cler łączy tradycję z innowacyjnością, projektanci świadomie wskazują na kluczowe aspekty zmieniającego się świata mody. Internet sprawia, że świat staje się mniejszy. Zacierają się granice państw, zanikają gusta lokalne – trendy coraz częściej mają charakter globalny. Coraz większy wpływ na modę ma również sport. Ubrania nieformalne stanowią coraz większą część asortymentu marek. – Szacujemy, że w przyszłym sezonie ubrania sportowe będą stanowić ok. 50% wszystkich produktów Deni Cler.. Marka coraz większy nacisk kładzie również na ekologię i podnoszenie świadomości konsumentów w zakresie mody odpowiedzialnej. – Unikamy korzystania z materiałów syntetycznych – są to włókna nieobojętne dla środowiska, postrzegamy je jako nieekskluzywne, niepasujące do naszej marki – tłumaczy Kossmann.

Deni Cler zostało założone w 1971 r. we włoskiej Mantui przez małżeństwo włoskich przedsiębiorców – Maria Picozziego i Marię Grazię Benatti. Pierwszą fabrykę otwarto w 1972 roku w Castellucchio, a pierwszy salon w Mediolanie na prestiżowej Via Monte Napoleone, obok butików marek Prada, Gucci czy Armani. W Mediolanie funkcjonował również showroom Deni Cler, gdzie klientom z Włoch i zagranicy, a także dziennikarzom i stylistom, prezentowano najnowsze kolekcje.

Na początku lat 90. Polska stała się jednym z najistotniejszych kierunków międzynarodowej ekspansji marki – rozwój zakładał przeniesienie na nasz rodzimy rynek części produkcji oraz stworzenie sieci monobrandowych butików.

Jakość i ponadczasowe wzornictwo Deni Cler zdobywa coraz większe uznanie. Obecnie w Polsce funkcjonuje 46 butików marki. W 2020 roku Deni Cler otworzyło 8 nowych salonów multibrandowych, w tym planuje dużo nowych aktywności w Internecie. – Ogromnie ważna jest dla nas sprzedaż online, która obecnie stanowi 15% całej sprzedaży. Wchodzimy na market place’y, jesteśmy już obecni na Zalando i Peek&Cloppenburg, co oznacza ekspansję na rynki zagraniczne w Niemczech, Austrii i Holandii. Sprzedaż za granicą i budowanie tam mocnej pozycji to nasz kolejny krok – dodaje prezes Kossmann.

Obecnie głównymi projektantami Deni Cler są Włoszka Elisabetta Grossi i Holender Hendrik Fokkema, którzy tworzą pod nadzorem dyrektora artystycznego, Jana Kosieradzkiego. W jubileuszowej kolekcji na sezon wiosna/lato, zatytułowanej „Giardino del Mondo” („Ogrody Świata”), postanowili oddać hołd naturze. Projektanci odnieśli się do współczesnego świata, w którym doświadczeni pandemią ludzie coraz częściej szukają wyciszenia. Kolekcja składa się z sześciu części – każda z nich opowiada o przyrodzie z innej perspektywy i utrzymana jest w odrębnej stylistyce. Kapsuła City Park inspirowana jest japońską tradycją Hanami – świętem kwitnącej wiśni, Glass House – roślinnością rozwijającą się w otoczeniu industrialnej architektury, Hi-tech Garden – futurystycznym ogrodem. W kolejnych kapsułach znajdziemy odzwierciedlenie romantycznych oranżerii oraz dających wytchnienie pustynnych oaz. Całość kolekcji na wiosnę/lato opiera się na naturalnych, szlachetnych tkaninach najwyższej jakości.

 

Nurtują cie pytania? Skontaktuj się z nami…